Ares Games
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 50 of 54

Thread: Belgian Officer's Mess

  1. #1

    Default Belgian Officer's Mess

    Gentlemen,

    A thread to join the Belgian flight and introduce yourselves...
    Feel free to open new discussions.

  2. #2

    Default

    Ik wil graag even melden dat dit "Belgian Wing " Forum enkel door de Belgische piloten kan gelzen worden ...dus Nederlands kan gewoon...

  3. #3

    Default

    Sorry, sorry, ben een idioot...

    Wist onze flight niet te vinden.

    Mea culpa!



    petitbilbo

  4. #4

    Default

    Niks erg.. 't Is heel klein vergeleken met vroeger he... ik Hoop dat ColHajj daar nog verandering in brengt vandaar het Belgische Logo .

  5. #5

    Default

    Ik heb net 20 gimbal mounts besteld ...en da's helemaal Stefaan's schuld ...
    OP de conventie bleken een paar van Greenbull's toestellen op een gimbal mount te staan en het feit dat je ze alle richtingen kunt laten "vliegen" geeft wat extra atmosfeer en spaart een hoop gehannes met counters. Ik weet alleen nog niet hoe ikze ga gebruiken : rechtstreeks op het vliegtuig of met een "gemodifieerde" peg...
    Voor wie er ook wil: haast je want er zijn er nu nog maar 51 in voorraad

  6. #6

    greenbull's Avatar
    Users Country Flag


    Name
    stefaan
    Location
    oost vlaanderen
    Sorties Flown
    47
    Join Date
    Jan 2011

    Default

    Die mounts vind ik super. Ik denk wel dat je er geen massa van moet kopen: als je dezelfde grootte kogeltjes vindt, kan je volstaan met 10 magneetringen + 10 kogeltjes. ( tenzij je echt meer dan 10 vliegtuigen op 1 moment op tafel wil...) Dan verder apart kogeltjes kleven op de rest van de toestellen.

  7. #7

    Default

    Ja ik ben altijd bang dt ik van iets te weinig ga hebben...Maar misschien kan ik er ooit iemand mee helpen...

  8. #8

    Default

    oops : dubbele ost
    Last edited by Bluedevil; 03-15-2011 at 08:31.

  9. #9

    Default

    Het is erg stil aan het IJzerfront...Eerlijk gezegd ben ik de laatste tijd druk bezig in de tuin zodat er weinig tijd overblijft voor WoW... Eens dit achter de rug "vliegen" we er terug in

  10. #10

    Default

    Aand de schelde is het niet anders. Druk bezig met wat verbouwingen aan de kinderkamers... dus ook niet echt tijd.

  11. #11

    Default

    We gaan elkaar moed moeten geven: ik heb daarnet de strijd tegen een boomstronk moeten opgeven vanwege geen "pap" meer te kunnen zeggen...

  12. #12

    Default

    Vandaag de enveloppe ontvangen met de 20 gimbal mounts in...17 dollar verzending inbegrepen valt nogal mee vind ik. Waren tuinhuizen en terrastegels maar zo goedkoop

  13. #13

    Default

    Ik heb ze ook laten overkomen maar was er toch nog niet zo van overtuigd. Laat eens iets weten wat jij ervan denkt als je ze gemonteerd hebt ?

  14. #14

    Default

    Greenbull heeft ze al gemonteerd. Hij deed het rechtstreeks op het vliegtuigje, ik denk dat ik een paar pegs ga om- bouwen... Ik hou je op de hoogte.

  15. #15

    Default

    Pics! Pics!
    (van nabij aub)



    petitbilbo

  16. #16

    Default

    Ok...close-up dus ...

    Wil je er stap voor stap van het hele proces ( ik ga dat ook "afkijken" van iemand hier op het forum hoor! )of van het eindresultaat?
    Last edited by Bluedevil; 03-16-2011 at 04:18.

  17. #17

    Default

    Whoa! Dat zal idd nog beter zijn!

  18. #18

    Default

    En hier haal ik de spreekwoordelijke mosterd:

    http://www.wingsofwar.org/forums/sho...etail)&p=31848


    ( Je hebt je "pics" Bilbo )

  19. #19

    greenbull's Avatar
    Users Country Flag


    Name
    stefaan
    Location
    oost vlaanderen
    Sorties Flown
    47
    Join Date
    Jan 2011

    Default

    Ik heb ze inderdaad rechtstreeks op de romp gemonteerd. Die pegs ombouwen vind ik wat te omslachtig. Het systeem werkt prima! Alleen raad ik aan om het oppervlak van de bol heel licht te schuren waar je hem gaat kleven om een optimale hechting te krijgen. Ik knip het staafje op de romp weg, zet het gelijk met de romp en maak een klein putje op die plaats met een brede handboor zodat je een klein kommetje hebt om de bol in te kleven.

  20. #20

    Default

    Bedankt voor de tip Stefaan. Ik ga er eentje proberen zoals in de link hierboven en mocht dat inderdaad te moeilijk blijken dan monteer ik ze zoals jij deed.

  21. #21

    Default

    Het is hier wel erg stillekes...

    Ik ben druk bezig in de tuin ( wat er nog van over schiet ) en ga vanavond de nacht op, dus van mij uit zal het nog wel even stil blijven vrees ik...

    Maar nu weten jullie toch dat ik er nog steeds ben :P

  22. #22

    greenbull's Avatar
    Users Country Flag


    Name
    stefaan
    Location
    oost vlaanderen
    Sorties Flown
    47
    Join Date
    Jan 2011

    Default

    En? Hoe lukt het met de gimballs?

  23. #23

    Default

    Inmiddels heb ik ook een setje gimbal mounts besteld. Zag er wel heel cool uit! Maar ik denk dat ik ook voor de techniek ga om zo'n plug doormidden te zagen. Dan hoef ik niet aan de vliegtuigjes te zitten.

  24. #24

    greenbull's Avatar
    Users Country Flag


    Name
    stefaan
    Location
    oost vlaanderen
    Sorties Flown
    47
    Join Date
    Jan 2011

    Default

    Je hoeft niet te zagen. Gewoon een geschikt kniptangetje volstaat om de plug weg te knippen. Meestal zijn ze in kunststof, maar soms stoot je op een metalen plug, wat iets lastiger is.

  25. #25

    Default

    Volgende week een paar dagen vrij en dan begin ik er aan...

  26. #26

    Default

    Zoals beloofd...na een klein halfuurtje werk was dit het resultaat :



    Op de flight-stand ziet dat er zo uit :



    Dus van nu af zijn de Belgen hier ook "gegimballed" :








    Dit bleek een relatief eenvoudige klus te zijn mits je een scherpe razor-saw hebt en een goede gel-cyanoacrylaat ofte "superlijm gebruikt.

    Het enige nadeel van dit systeem is dat het vliegtuigje soms draait op zijn "peg", maar dit kan alleen wanneer de pen sowieso iets kleiner is dan het gat en gebeurt meestal bij toestelletjes die op de gewone flight-stand ook al wat rondzwalpten.

    Al in al ben ik heel tevreden over het resultaat.

    One down...nineteen to go

  27. #27

    Default

    Most splendid!

    Maar ik vraag mij nog steeds af of het de moeite waard is... ik zie geen echt meerwaarde in het feit, dat de vliegteugjes op eens gedraait kunnen worden.
    Ik weet niet of jullie mij verstaan, maar ik heb hiermee echt een probleem.

    petitbilbo (long time not posted, building a plane from scratch)

  28. #28

    Default

    Ja ..het is in feite inderdaad meer een gimmick...maar het heeft wel iets meer flair aan het spel ( vooral voor de toeschouwers dan)... Voor de speler is het enige voordeel dat je niet meer met counters moet rondklooien om an te duidenwat je laatste move geweest is...een lichte duw op een vleugel en je maakt een bocht naar links, rechts, een duik , looping...
    Voor de rest moet ieder het voor zichzelf uitmaken of hij het een meerwaare vind of niet...

    Enne...Wat precies ben je aan het scratchbuilden? ( Ik vond het hier al zo verdacht stil )

  29. #29

    Default

    Dit: http://www.wingsofwar.org/forums/sho...72-Caudron-G.4
    Maar dan op mijn manier...

    Wij spelen een campagne die van begin 1916 tot november 1918 loopt, en voor een bepaald scenrio is er een tweezitter nodig.
    De franzen hebben er geen ter beschicking voor 1916, dus bouw ik er een voor hun.

    Ik heb een aantal foto's gepackt tijdens het bouwen en ik zal dan ook een post opmaken, waarin ik alle details weergeef.

    En dan zal ik ook nog mijn pap makkelijke en goedkoope flame/smoke markers tonen.

    Ik had ook nog een idéé om goekoope pegs te bouwen, maar dat gaat niet zo als ik het dacht.



    petitbilbo

  30. #30

    Default

    Mijn Gimbal mounts zijn gisteren gearriveerd. Mijn zoon was gelijk enthousiast (hij had Greenbull's vliegtuigen gezien).

    Is het het waard? Natuurlijk is het vooral een gimmick, al is het handig dat je de counters kunt uitsparen voor rechtdoor, stall en immelmann. Maar 10 mounts voor de prijs van minder dan een vliegtuig (7 dollar plus porto) is niet veel, en met de techniek die Bluedevil liet zien ben je in een keer klaar voor al je vliegtuigen. Tenminste, het moet vreemd lopen wil je er te weinig hebben.

  31. #31

    Default

    Ik vrees wel dat 20 een beetje overdreven was maar ik ben van plan dezelfde techniek toe te passen op mijn Firestorm Armada modellen...

  32. #32

    greenbull's Avatar
    Users Country Flag


    Name
    stefaan
    Location
    oost vlaanderen
    Sorties Flown
    47
    Join Date
    Jan 2011

    Default

    Het voordeel van de pegs aan te passen is dat als je er een 6-tal doet, je voldoende hebt voor alle vliegtuigen. Ikzelf heb de metalen bol op de vliegtuigen gezet. Je hebt dan wel evenveel metalen kogels nodig als vliegtuigen...
    Het grootste voordeel vind ik dat je de counters niet meer moet leggen. En het zicht is toch wel cooler!

  33. #33

    Default

    Stefaan, Iets totaal anders nu : kan je me het merk en de gegevns bzorgn van datzelfkleven printerpapier dat je voor de "cockpits" hebt gebruikt? Dan weet ik wat ik moet bestellen

  34. #34

    greenbull's Avatar
    Users Country Flag


    Name
    stefaan
    Location
    oost vlaanderen
    Sorties Flown
    47
    Join Date
    Jan 2011

    Default

    Bij de Ava: merk 'Apli' witte etiketten, 100 A4 bladen ref 10641 . Dit zijn zelfklevende etikettenvellen die een volledig A4 papier beslaan, zonder insnijdingen. Je kan ze ook in minder grote verpakking kopen, maar daar heb ik geen referentienr van. Ook bij Schleipper kan je iets gelijkaardigs vinden.

  35. #35

  36. #36

    liam
    Guest


    Default

    gisteren in een 3 vs. 3 spelletje 2 kills gescoord met mijn achterwerk, met de collission cards 2 nullen getrokken terwijl de tegenspelers een respectievelijke acht en tien trokken , dit deden zij door achter mij te stijgen en zodus letterlijk in mijn achterwerk te vliegen,iemand van jullie dat al meegemaakt?

  37. #37

    Default

    Nee niet echt.... ik was enkel bevoorrechte getuige... hebben er toch weer drie nieuwe mensen laten kennis maken met het spel... dat was weer een succes...

  38. #38

    Default

    Dat gaat vlotjes ginder in Antwerpen (wat het recruteren betreft...de files op de ring gaan iets minder vlot )

  39. #39

    Default

    Tja rijden en vliegen zijn twee verschillende zaken... hehehehe

  40. #40

    Default

    't Is hier stillekes...ik moet toegeven dat ik ook niet zo aktief ben... ik zit nu al meer dan een week thuis met rugpijn morgen fotokes laten nemen, hopelijk is het niks ernstigs...but it hurts like hell sometimes
    Last edited by Bluedevil; 04-18-2011 at 23:36.

  41. #41

    Default

    ai ai ai... onze toppiloot grounded... succes met de fotos morgen en ik hoop dat het snel goed komt. Veel beterschap...

  42. #42

    Default

    Dank u... jullie zien me we in de mess van zodra ik terug mag vliegen van de dokter
    Last edited by Bluedevil; 04-22-2011 at 04:32.

  43. #43

    Default

    Hoi Alex,

    Hoe is het met de foto's gegaan?

    Stilletjes hier verder, een gimbal mount gemonteerd, maar nu blijken de pinnen in mijn tinnen modellen niet op het zwaartepunt te zitten. En ik heb Dawn of War (zonder miniaturen) speelklaar gemaakt.

    Niek

  44. #44

    Default

    Health report:

    Ik ben weer goedgekeurd voor de dienst... moet het wel nog voorzichtig aan doen maar 't komt wel goed
    De foto's hebben niets prijsgegeven wat we eigenlijk al niet wisten: sleet op de ruggegraat tussen L4 en L5 en beginnend tusen L3 en L4 ...maar dit is niet zo abnormaal voor iemand van 54 ( nou bijna 54 )
    Ik moet wel geen gekke dingen meer gaan doen( bungee-jumpen, een vliegveld omspitten ) maar normaal gezien wordt je daar 100 jaar mee. De kans zit er in dat wanneer ik niet oplet, ik weer ga uitgeteld zijn maar daar de huidige oorzaak (het abnormale "tuinwerk") afgehandeld is ( mijn deel dan toch )komt het wel goed denk ik. Ik ben al blij dat ik nog met de motor kan rijden

    Dus nog geen frontlinie voor mij maar toch al weer oefenvluchten

  45. #45

    Default

    ah fijn om horen dat het niet te erg is...

  46. #46

    Default

    Er zijn er hier thuis ook een paar gerustgesteld

  47. #47

    Default

    Het is hier echt stil in de Mess...Geen dorst meer?
    Anyway ..Ik moet toegeven dat ik ook meer met andere dingen bezig ben dan met ...WoW...euh excuus WoG...

    Ik heb de stap naar Shapeways waagd en er 2 Farman F40 gekocht. Thuis staan nog 2 EIII 2DH2 en een Gotha te wachten op assemblage...maar eerst moest de vijverpomp geïnstalleerd ...en de Generaal thuis heeft nog wel een en ander dat dringend moet gebeuren...
    Last edited by Bluedevil; 09-18-2011 at 14:13.

  48. #48

    Default

    Ja, ik was ook effe bezig met aandere zaken...

    Heb wel intussen 2 SPAD VII, 4 Nieuport 11bijeen geknutselt en ben nu bezig met een Friedrichshaven G.III von Reviresco (deels uit papier).
    Darna heb ik nog 3 Hanriots HD.1, 2 Siemens-Schuckert D.III, 2 SPAD VII en 2 SPAD XIII te bouwen... (de meeste zijn voor vrienden...)



    (wake me up when we have a government...)

  49. #49

    Default

    Wow! Jij bent een bezige bij!



    ( I'm beginning to wonder if we really need a government...things seem to go fine without that bunch of irresponsible toddlers )

  50. #50

    Default

    hey... hier leven we ook nog in Antwerpen... ondanks sommige toestanden... Ben eindelijk begonnen om mijn favoriete Duitse Ace zijn vliegtuig te schilderen... Normaal gezien moet de Fokker DR I van Jozef Jacobs nu eindelijk af zijn dit weekend. Ik zal er zo snel als mogelijk fotos van plaatsen hier op het forumpje....

    greetz

Page 1 of 2 12 LastLast


Similar Missions

  1. A tiny question about Belgian RE 8
    By Jäger in forum WGF: Historical Discussions
    Replies: 12
    Last Post: 08-14-2013, 12:47
  2. Scenario: Belgian Offensive
    By Hamburger in forum WGF: Mission Discussions
    Replies: 9
    Last Post: 07-03-2011, 10:39
  3. British Flight Mess Party tonight.
    By Flying Officer Kyte in forum Officer's Club
    Replies: 35
    Last Post: 10-29-2010, 12:34

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may edit your posts
  •